13 de novembre 2010

El color de la religió

- ...
- Vols que el Camprodon FC pugi de categoria?
- M’és igual.
- Vols que en un bar de Xerta cobrin suplement per les patates fregides del menú?
- Tant me fot, m’és igual.
- Què et sembla que vingui el Papa a Barcelona?
- M’és igual.
- No em diguis que ets catòlic?
- Suposo que si, tot i que no en sóc practicant. El fet d’haver rebut una formació religiosa i haver tingut un entorn religiós, imagino que com tu, no vol dir que estigui d’acord plenament amb l’església, de fet, estic convençut que hi ha coses que haurien de canviar, han de modernitzar-se. Però creus que es bo per Barcelona que vingui el Papa?
- Amb els diners que costarà, ja ho podrien invertir en una altra cosa.
- En què?
- No ho sé, en subvencions?
- Per a l’Associació de Gais i Lesbianes?
- Noooo!
- Perquè?
- Que ho donin a uns altres, que jo no sóc Gai. Sóc hetero.
- Ja tens alguna cosa en comú amb l’església.
- Com pots dir això? Però si és un pederasta, maltracten a les dones. És un tio súper arcaic, antic....
- Què creus, que el líder de l’església catòlica ha de portar rastes?
- Tampoc és això.
- Collons, el Dalai Lama és com és fa segles i el Papa és com és. Sempre seran així. Que es poden modernitzar? Claríssim. Que podrien deixar que es casessin? Totalment d’acord. Que les dones podrien dir Missa? També em sembla bé. El tema és que opinen elles, perquè em sembla que a les monges ja els està bé el paper que desenvolupen. Però pensa que són uns quants corruptes i malalts entre molta gent. L’exemple pot ser el Bisbe Pere Casaldàliga o en Mossèn Ballarín.
- Qui són aquests?
- Llegeix-los, escolta'ls i després parlem. Jo sóc del Barça i quan un president i algun jugador no ho fa bé, no deixem de ser del Barça, oi? És una situació transitòria.
- No comparis el Barça amb l’església.
- Com que no! La meva religió és blaugrana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada