10 d’octubre 2012

Poques veritats

He llegit en un blog l’experiment d’una noia que durant un dia va decidir dir la veritat. Va decidir no quedar bé, no mostrar l’educació social a la que ens han adoctrinat i que sovint tants embolics provoquen. Jo no he aconseguit fer-ho ni tot un dia ni amb tothom. He començat fa temps amb els més propers i les reaccions i cares de sorpresa són inevitables.

-Hola fill
-Hola mama
-Què feu?
-Res, aquí a casa. Estem al sofà i les nenes jugant.
-Voleu venir a dinar?
-No
-Nooo? Perquè?
-Mira, perquè estem aquí mandrejant.
-Ah! Què fort no?
-Fort el què?
-Res, que em diguis això!
-Ostres mama, què vols que et digui que ja hem quedat amb amics? Doncs no, no hem quedat però ens volem quedar a casa. Si t’estimo molt, no estic enfadat ni res, només que ens ve de gust estar a casa, gaudir de la llar.
-Ah, val val, doncs res, ja parlarem.
-Ok, adéu. I no t’enfadis.
-No no.

Com era d’esperar passats uns dies encara em va dir que estava molt sorpresa pel que li havia dit, que no s’ho esperava i que si tal i que si qual. No estem acostumats a que ens diguin la veritat. I quan ho dius, molt sovint et prenen a broma.

No fa molt teníem un dinar familiar i em feia una mica de mandra anar-hi. El van convocar amb més de dos mesos d’antelació i jo només feia que buscar una excusa creïble per absentar la meva presència i la de la meva família. Vaig estar de sort quan van anunciar el calendari de la lliga del cap de setmana del dinar: Barça-Madrid. Braaaaavo, ole ole ole. Ja ho tenia resolt.

-Què, ens veiem diumenge oi?
-No vindrem.
-Perquè?
-Perquè és el Barça-Madrid.
-Hahahaha, mira que ets de la broma eh!
En dies posteriors tots em van recriminar perquè no hi havia anat malgrat haver-los avisat.

La meva feina principal és acostumar a les meves filles a dir la veritat, ben dita, però res de mentides. Crec que a la llarga s’evitaran haver de trobar-se en situacions incòmodes, evitar mirades, silencis matadors i segurament evitar que nimietats acabin convertint-se en un problema perquè tot s’ha anat emmerdant per no haver estat clar des d’un inici.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada