16 d’abril 2008

Ortografia SMS

Escriure un SMS amb accents correctes pot triplicar el preu del missatge!

L’origen del problema no és de les operadores que cobren sinó dels fabricants. Gran part dels models funcionen amb l’alfabet GSM 3.38, que consta de 138 símbols diferents i permet escriure fins a 160 caràcters. Però si s’utilitza un símbol que no estigui en aquest alfabet, el mòbil passa a funcionar amb el sistema Unicode, que limita els missatges a 70 caràcters. És a dir, que si escrius correctament el missatge, amb els accents o dièresis i ce trencada si és català, es facturen per blocs de 70. O sigui, que si he utilitzat els 160 caràcters i n’he utilitzat dels que no són de l’alfabet més comú, me’n cobraran tres (dos de 70 més un de 20).

Només ens falta això. La gent no sap escriure. Fa moltes faltes. I ho he constatat entre els alumnes que he tingut a la Universitat. I tant en català com en castellà.
Que ma filla gran que està aprenent a llegir i escriure amb 5 anys escrigui “acet” quan vol dir “aquest”, doncs és normal. Però si per sms un jove escriu “aket” per dir el mateix, doncs no està tan lluny de P5.

Aquest és un exemple d’un mail que vaig rebre ahir d'un noi d'uns 20 anys.

Moltes gràcies David, ja le descarregat i és bastant útil. Ho fa tot molt ràpid i molt sencill. Les webs queden molt boniques i té molt estils per possar amb el quhem complicava jo, fent´lo a mà amb tot el codi jeje així es molt mes fàcil. Gràcies un altre cop, ens veïem, cuida't.

8 faltes d’ortografia en tres frases, algunes d’impressionants. Mon pare i el meu sogre, per exemple, que no van estudiar en català, no fan aquestes faltes. Us ho prometo. Escriure malament, diu avui el Sergi Pàmies, és de gandul. I tant.

L’altre dia la germana d’una companya de classe de la Jana, de 13 anys, estava fent un treball de tecnologia. Per curiositat de què es fa ara al col·legi li vaig demanar si ho podia mirar. Li vaig preguntar si li podia comentar algunes faltes d’ortografia. Em va dir que és clar. Li vaig preguntar si el professor no els ho corregia. La resposta del professor de tecnologia va ser que això és feina del professor de català.

Patètic. Vols dir que el nom Professor és el més adient?
Potser abans va ser professor de català del noi que em va escriure el mail.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada