12 de juny 2008

Cristòfor

Fa dies vaig enviar un comentari al meu ajuntament a través del seu web. Vaig rebre la resposta ahir. Us poso en antecedents. Els vaig escriure perquè estic cansats dels coloms. No em fan por, no fan que em paralitzi però des de fa uns anys, i com ja ha estat motiu de debat en mitjans públics, els coloms s’han humanitzat. De la mateixa manera que els nens petits en general han perdut el respecte pels grans, els coloms l’han perdut vers nosaltres. A tots ens ha passat de passejar per la Rambla i haver d’esquivar un colom que veus venir com un TomaHawk. Apuren tant que fins i tot et fan la clenxa. Abans t’acostaves a un colom, i marxava. O m’ho imagino o diria que l’altre dia vaig acostar-me a un que hi havia al parc Lluch i em va mirar movent les celles. Us ho juro, em va vacil·lar, va moure les espatlles i em va semblar sentir un “què passa?”.

El fet que hi hagi gent que els alimenta, perquè els fan pena (?), no ajuda gens. Que se’ls emporti a casa, que els agafi i els posi al menjador, o millor, al lavabo, que els ensenyi a cagar i així quan surtin al carrer no es cagaran a sobre de les meves filles. Per això vaig escriure a l’ajuntament dient que hi ha gent que dona de menjar als coloms, que a costat de casa hi ha una finca abandonada i que s’hi ha instal·lat els coloms fa anys. Un dia hi van anar i van veure que era un local “con muchas posibilidades, tipo loft y con sol todo el dia” i quan surten a passejar tenen l’afició de cagar-se al meu balconet, a la façana... I els seus cosins, estan preferentment instal·lats a la zona de jocs infantils al parc. Un dels gronxadors està sempre cagat i de fet, les meves filles han patit les cagressions. Estàs gronxant-te i resant. Potser són coloms de l’opus i el que volen és incitar als nens a l’oració. Doncs ho aconsegueixen, perquè els nens els veus remugant. Què estàs dient carinyo? Dios te salve Maria, llena eres de Gracia....

Total, que no serveix de res parlar amb l’ajuntament. Si em podeu explicar la resposta que he rebut per ajudar-me, us ho agrairé. Jo només vull saber que faran concretament pel tema. I també m'agradaria que si els escric en català, em contestin en català.


Apreciado Sr. Puge,

En primer lugar, quisiera agradecerle su participación a través de uno de los múltiples canales que el Ayuntamiento pone a disposición de la ciudadanía para favorecer su participación, enriqueciendo así con nuevos puntos de vista la gestión municipal, acercándonos con ello al objetivo común de seguir mejorando Gavà.

Efectivamente, la proliferación de palomas en nuestra ciudad es un hecho que desde el Ayuntamiento venimos controlando desde al año 2004, en colaboración con otras administraciones y organismos como la Diputación de Barcelona o la Fundació Bosch i Gimpera de la Universitat de Barcelona.

Por otra parte, el 31 de enero de 2007 entró en vigor la nueva Ordenanza reguladora de la tenencia de animales en el municipio de Gavà que establece, en el artículo 25.2, ?la prohibición de alimentar de manera general a los animales en la vía pública, parques, solares u otros espacios similares, excepto de aquellas zonas autorizadas a tal efecto y en las cuales, por razones sanitarias y de higiene, la alimentación podrá realizarse siguiendo los criterios establecidos por el Ayuntamiento?.

La Guardia Urbana tiene, además, instrucciones claras para, en el supuesto de encontrar personas alimentando a las palomas, informarles de los riegos sanitarios, daños y perjuicios que ocasiona dicho comportamiento y, si procede, sancionarlos.

No obstante, quiero recordarle que la mencionada Ordenanza incluye en su articulado una medida dirigida a los propietarios y propietarias de los inmuebles para que prevengan el anidamiento y asentamiento de las palomas en edificios que, por estructura, puedan favorecer la situación. Evitar que las palomas aniden es responsabilidad de los propietarios.

En cualquier caso, tenemos previsto realizar antes del verano una actuación para prevenir que el número de palomas aumente y pueda convertirse en un verdadero problema a medio o largo plazo.

Quedo a su disposición para cualquier otra duda, sugerencia o queja que encuentre oportuno trasladarme.

Atentamente,

José Obispo Vallecillos

Teniente de Alcalde de

Gobernación y Espacio Público

--
Abans d'imprimir aquest missatge penseu en el medi ambient.
Antes de imprimir este mensaje piense en el medio ambiente.
Before print this message think about our enviroment.

En virtut de la legislació vigent, si aquest missatge no és per a vostè, si us plau, esborri'l.
En virtud de la legislación vigente, si este mensaje no es para usted, por favor, bórrelo.
Due to legal reasons, if you are not the addressee of this message please remove it from your mailbox.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada