03 de juny 2009

Alliberació

Fins quin punt hem de fer o deixar de fer coses si molesten als altres? Hi ha excusa si es fan sense mala fe? O ens hem de parar a pensar els famosos 10 segons abans d'actuar?

A mi em molesta molt el fum dels fumadors, en especial quan l'alè asquerós t'impacta a la cara, ja sigui al tren, metro o ascensor. Ells tenen en compte que ens molesta? Diria que no. Llavors si els dius alguna cosa en la linea de què sisplau no et llencin el fum cap a tu, poden contestar coses com:

Si a mi no em molesta! Si total és un moment, el vent s'ho emporta ràpidament! Tampoc n'hi ha per tant! Sou uns exagerats! Però si me he tirat el fum abans d'entrar a l'ascensor, com pot ser que l'oloris?

Molt bé, molt bé. Us ho heu buscat.

Quan ets nen no tens judici per valorar si quan et tires un pet molestes o no. Cert és que no és el mateix un pet provocat per la ingesta excessiva de begudes carbòniques que per haver menjat tres plats de patat i col, o faves, o mogetes o calçots. Però quan ja ets adult, fins quin punt haig de pensar en les probabilitats de què la olor que pugi de les parts baixes, molesti a la gent que tinc al voltant?

Si els que fumen no ho fan, a partir d'ara em tiraré pets a tort i a dret, amb ganes o sense, amb excusa o sense. Total, com a mi la meva olor no em molesta. Perquè si no molesta no se li pot dir pudor, segueix sent olor.

Perquè no totes les marques fan la mateixa olor. Ni els cigars. Ni els mais. I els pets si que no molesten tant. Sino, com és que no hi ha restaurant amb zona de petadors? Heu vist mai un cartell a l'entrada d'un restaurant que digui En aquest espai es permet petar-se, o Bar lliure de pets?

No oi? Què molesta més llavors? Hi ha algun càncer estrictament relacionat amb tirar-se pets? Fumar és ingerir coses dolentes, i en canvi quan et tires un pet, elimines toxines que el cos no vol. Podria seguir però no puc. Per respecte als que no fumen del meu voltant, me'n vaig al balcó.

Vaig a alliberar-me!

1 comentari:

  1. 100% de acuerdo. Me quedo con ganas de imprimirlo y colgarlo por todas partes...

    ResponElimina